Kérdésed van? Hívj fel H-P 8:00-16:00
blog

Két féle vásárló - te melyik vagy?

Kalocsai Sándor
Kalocsai Sándor
2016.06.27 12:23
Két féle vásárló - te melyik vagy?

Oldalunkon az elmúlt három évben több ezer vásárlás történt. Néhányukkal volt szerencsém beszélgetni is. Ezek a beszélgetések hol ügyfélszolgálati problémákból, csomagolási sérülésekből kiindulva, néha egészen távolra vezettek...

Oldalunkon az elmúlt három évben több ezer vásárlás történt. Néhányukkal volt szerencsém beszélgetni is. Ezek a beszélgetések hol ügyfélszolgálati problémákból, csomagolási sérülésekből kiindulva, néha egészen távolra vezettek...

Vásárlóink nagyobb része toleráns, pozitív hozzáállású ember, akikkel kifejezetten építő egy ilyen telefonváltás. Sokszor kifejezetten én, mint a magzsola "főkolomposa", vállalom fel ezeket a beszélgetéseket. Igazán a blog címe lehetne valamiféle, a türelemmel-türelmetlenséggel összefüggő dolog is. 

Tudom, közhely "a felpörgetett, túlhajszolt világ" téma, de ez mégis, alapvetően befolyásolja életünket, és mások életét, hangulatát is. Mire is gondolok? Mennyivel könnyebb egy jó hozzáállású vásárolóval beszélgetni, és ennek végén megegyezésre jutni. Szinte mindegy, mi ez a megegyezés, az a lényeg, hogy valamiben értsünk egyet - és varázsütés-szerűen minden egyszerűbb innen. 

Nagyon örülök, örülünk annak, hogy termékeink miatt egy felvilágosultabb vevőközönséggel találkozhatunk, ráadásul, a webes kommunikációval jól "be lehet lőni" a célcsoportot. Valószínűnek tartom, aki már hallott pl. az útifűmag héjról, vagy az ashwaganda-ról, és esetleg meg is akarja venni ezeket, már egy toleránsabb, nyitottabb, ugyanakkor céltudatosabb ember.  Ez így is van,. és ezek a beszélgetések kifejezetten rám is inspiráló hatással vannak, építenek. pl. egy múlt heti, hosszabb autós nap előtt kigyűjtöttem 10 vásárlónk telefonszámát, és az utazás során felhívtam őket. Nem volt ennek a hívásnak " vásárlásösztönző" hatása, pusztán a véleményükre voltam kíváncsi, velünk kapcsolatban. Igazán üdítőek voltak a társalgások, igaz, az út végére igencsak lemerülőben volt a mobilom akkumulátora... :-))

Persze, nem lehet minden fenékig tejfel, vannak kifejezetten türelmetlen, nehezebb esetek. Ezek a jószándékú emberek sem igazán ránk haragszanak, hanem valami/valaki másra, csak lefelé rúgnak. Esetleg követelnek. Ők már esetleg hallottak néhány növényi hatóanyagról, és azonnali hatást, megváltást várnak, gyorsan, azonnali ingyenes házhozszállítással. Persze, ha nekem is nagyon fájna valamim, jó lenne, ha az gyorsan megszűnne... 

Persze, mi minden vásárlót igyekszünk kiszolgálni, segíteni neki, ha esetleg a webes vásárlás nem teljesen az ő komfortzónája. Inkább jóval kevesebb jótékony hatást tűntetünk fel termékeink leírásaiban, nehogy úgy érezze valaki, mi szándékosan félre akartuk vezetni. Mégis, néha érzem, hogy sokan annyira tele vannak sérülésekkel, annyiszor átvágták őket, hogy ezt már mindenkiről előre feltételezik, hogy biztosan valami trükk lehet a dologban...esetleg egy termékben.

Mi sem vagyunk tévedhetetlenek, emberek dolgoznak a magzsolánál is. A hozzáállásunk, ami alapvetően más, és ezen akkor sem akarunk változtatni, ha van egy rosszabb nap, vagy több a napfoltkitörés, frontok jönnek-mennek...