Kérdésed van? Hívj fel H-P 8:00-16:00
blog

Termékértékelés - avagy a vásárló is beleszólhat

Kalocsai Sándor
Kalocsai Sándor
2016.09.13 20:28
Termékértékelés - avagy a vásárló is beleszólhat

Értékelni, véleményt írni a megvásárolt termékről, és azt kitenni a weboldal megfelelő részére.... eleinte ez igencsak ingoványos, kockázatos ötletnek tűnt. Mi lesz, ha sok rossz értékelést kapunk? Mit fog szólni ehhez a többi vásárló?

Hazánkban amúgy is sajnos "divatos" mások leszólása, negatív kritikája (főleg az illető háta mögött), azaz a megítélés. Sokan azért is írnak, ha rosszul áll az ékezet egy magánhangzón, vagy hevesen reagálnak, ha egy vélemény nem esik pont egybe az övékkel....

Tengerentúli webáruházak elemzéseiben viszont kitüntetett szerepet kapnak ezek a vélemények, hozzászólások. Pl. az Amazon kifejezetten hangsúlyozza ezeket. Márpedig egy olyan oldal, ahol másodpercenként 5000 vásárlás történik, nem nyúlhat nagyon félre.....

Ok, amikor néhány hónapja bevezettük ezt, még én sem bíztam benne nagyon. Pedig igencsak bejött a vásárlóknak! Sőt, ahogy az elemzéseket figyeljük, az érdeklődők sokkal több időt szentelnek mások véleményeinek olvasásával, mit a termék konkrét leírásával. 

Mint az oldal adminisztrátora, jogom van ezeket a kommenteket akár el is rejteni mások elöl. Néha ezt meg is teszem, de 95 %-ban a teljes valóság olvasható. Szerintem jó az, ha nem csak 100% 5 csillagos vélemény van, az egy kicsit gyanús is lenne...

Azért jó azt látni, hogy javarészt 4,7, 4,8-as kommentek vannak a magzsola vásárlóközönségétől. Időszakonként kredit akciókkal is ösztönözzük ezeket - és itt nem elvárás részünkről, hogy kiszínezzék tapasztalataikat. Az érdeklődőknek meg azért jó, mert hiteles forrásból tájékozódhatnak.

Csak képzeld el, milyen lenne, ha a Tesco-ba, vagy a Lidl-be is minden portéka mellé véleményt írhatnál, amit a többi vevő is olvasna..... na, ez sosem jön el. Ezért is jó a  webshop. :-)  


Olvasna még ilyesmit? Nézze meg a többi bejegyzést is.