Ha nem tudsz belépni új oldalunkra, kérj JELSZÓEMLÉKEZTETŐT arra az e-mail címre, amivel eredetileg regisztráltál.

A kapott jelszót érdemes kézzel, karakterenként beírni, nem másolni. 

Kérdése van? Hívjon minket! H-P 8:00-16:00 +36209278610

Blog

2021, új kezdet, új tervek a webshopunk fejlesztésében

Kalocsai Sándor
Kalocsai Sándor
2021.01.03 12:35
2021, új kezdet, új tervek a webshopunk fejlesztésében

Az új évet régebben sokan fogadkozásokkal kezdték. Mi pedig új tervek kovácsolásával, amelyek elérésehez minden nap kell egy kis befektetett munka. MInden nap, egy kicsi. Ez a titka annak, hogy nem adjuk fel.

Sokan a COVID-ot a tavalyi évben az ecommerce, az online vásárlás parittyájának gondolták. Nem is alaptalanul. Az évek óta növekvő webshop-os vásárlások száma ebben a furcsa évben minden eddigi rekordot megdöntött. 

Jó nagyot nőttünk, mert rendszer van mögöttünk.

A magzsola.hu forgalma is igen nagyot nőtt, több, mint 43%-al magasabb volt a 2019-es évhez képest, ami igen nagy növekedés. Közel 5400 csomagot küldünk ki a GLS segítéségével megrendelőink részére. Magyar kisvállalkozás vagyunk, néhány fővel, és mi is fehérítjük a gazdaságot, (bár sok dicséretet, támogatást nem kapunk ez miatt) mint oly sok webáruház, hiszen mi is mindent számlára veszünk, számlára adunk. Nálunk a kezdetektől elektronikus számlázás, és készletkezelés van, a webről érkező megrendeléseket folyamaton fejlesztett szoftverünk fogadja és dolgozza fel, csak nyomtatni kell. Nagy előny ez számunkra, hiszen nem "adj Uram, Teremtőm " üzemmódban, kapkodva hajtottuk végre a fejlesztéseket, melyek persze pénzbe kerültek, hanem kicsit előre tervezve, egy stratégia mentén.  

Tartalomfejlesztés, SEO a webáruház szolgálatában.

Mivel elemzőként is dolgozom egy budapesti SEO ügynökségnél, számos webáruház működését látom, beszélek üzemeltetőivel, és hallom gondolataikat, gondjaikat. A 2020-as év számos vállalkozás életébe a webre kerülés, webáruház nyitásának éve is volt. Igen, ez egy működő, hibrid modell is lehet, egy fizikai üzlet és egy internetes áruház jól tudják egymást erősíteni. Csakhogy! Az ecommerce, a webes kereskedelem nem a hagyományos, régimódi magyar vállalkozói szemlélet szerint működik. Az a példa, hogy bérlek egy olcsó webshopot (=melyik is a legolcsóbb? aha, az jó lesz !), aztán feltöltök minden termékemet, (még rosszabb, ha másolom a nagykertől a szövegeket, meg a képeket is), és majd lesz valahogy. Majd akkor költök grafikusra, hirdetésre, keresőoptimalizálásra, linképítésre, e-mail szoftverre, ha lesz bevétel. De az nem lesz, ha az előzőeket betartom. Mert ez egy befektetés, ami pénz nélkül nem működik. 

Naponta több, mint 100 áruházat nyitnak nagyrészt az Unas és a Shoprenter keretrendszerét használva. Ezek nagyon jó platformok - és ezen webáruhazák szerintem több, mint 60-70% hamarosan tönkre is megy, a fenti szemlélet miatt. 

Egy webshoppal legalább fele annyit kell foglalkozni, mint egy hagyományos, offline bolttal, azaz, kb. napi 4 órát - vagy többet. Sok sok egyedi tartalom, kategóriaszöveg, blog - mindez egy alapos kulcsszó kutatással megspékelve. Mi ezt a magzsolán évek óta csináljuk, először rosszabbul, majd főleg az utóbbi egy évben szerintem egyre jobban. 

magzsola.hu organikus forgalom

Ez nem tűnik túl könnyűnek.

Nem is az, ez nehéz. Olyan, mint a holdra szállás, nem azért kellett megcsinálni, mert könnyű volt, hanem mert nagyon nehéz. Mivel erre más webshopok nem, vagy nem ekkora energiát fordítanak, helyzeti előnyünk van, ami ráadásul, nem hozható be túl könnyen. Nézd csak meg, mennyi kategóriaszövegünk , blogbejegyzésünk és egyedi termékszövegünk van. Ok, ennek még csak.csak neki lehet állni, de a külső, erős linkek nem látszanak, pedig nagyon kellenek.

Ok, de mit is szeretnék fejleszteni? 

Nem akarok nagyon leragadni a tartalomfejlesztés, SEO mellett, bár erről jó sokat tudnék írni. A jó technikai, tartalmi dolgok mellett nem árt, ha vannak jó termékek is. :-) Jelenleg több, mint 520 válogatott, jó minőségű terméket tartunk. tavaly nagy felfedezés volt a liofilizált gyümölcsök (eper, málna, áfonya, meggy), és a professzionális sütési alapanyagok belistázása. Eddig is fogalmaztuk a  Magyarországon elérhető talán legjobb minőségű Bensdorp kakaóport, de a nagy lökést a Callebaut belga cég csokipasztillái, cseppjei jelentették. Idén ezeket is bővítjük, és tartjuk azt a magzsola szokást, hogy viszonylag nagy, de még a háztartásokban is használható kiszereléseket is biztosítjuk. Így lesz mindenből 250 g, 500 g, és 2.5 kg-os változat is. 

Csokoládés drazsék - na ezek azok, melyek a legnagyobb meglepetést okozták. Rengeteget adunk el ezekből, még nyáron is. Egy kis manufaktúra egy remek olasz, 65% csokibevonattal látja le a pirított olajos magvakat, aszalt gyümölcsöket - és ezek szenzációs ízűek. Az étcsokis mandula, kesudió, meggy mellé 2021-ben csatlakozik a szilva, datolya, narancshéj és eper. Na és a fehércsokis fahéjas mandula, vagy a liofilizált fehércsokis eper - ha ezeket még nem kóstoltad, nem tudod, mi az igazán jó.

Pörkölt kávé - na ez az idei éve fekete lova. A felnőtt lakosság nagy része kávézik. Ennek megfelelően rettenetes nagy választék van kávéból, különböző pörkölésű, főleg darált változatban. Vajon vásárlónknak kellene jó minőségű szemes kávé, különleges pörköléssel? Esetleg hozzá daráló? Jelenleg folyik a keresés, ki az a kis cég, akinek termékeit fel tudnánk tenni a magzsolára, és leginkább nagyon jó ár/érték arányt tudjuk biztosítani. 

magzsola egyedi cimkék callebaut - magzsola.hu

Előfizetéses rendszer

Mi lenne, ha kedvenc vitaminjaidat, olajos magokat, vagy aszalt, kandírozott gyümölcseidet, táplálék kiegészítőidet nem kellene minden hónapban újra és újra megrendelni, hanem kedvenceid mindig megérkeznének? Nem kellene rendeléssel törődnöd, csak csöngetnének a csomaggal? Eddigi is működtettünk előfizetéses rendszert, egy elég nagyvonalú, 10%-os kedvezményt biztosítva rendszeresen vásárló ügyfeleink részére. Ennek egyfajta kiterjesztése, vagy továbbfejlesztése ez az előfizetés. A világ sok részén működik, jó a vásárlóknak, mert egyenletes minőségben, erőfeszítés nélkül hozzájuthat kedvenceihez, nem kell külön rendelni, összeválogatni ezeket. Jó a kereskedőnek is, hiszen állandó forgalmat kap, marketingköltség nélkül, aminek egy részét át is ad a vevőnek. Jó esetben a szállítási költség is megspórolható. Igen, a kellemetlenség az, hogy előre ki kell fizetni, de az éves 12 alkalom helyett csak 11, vagy 10 havi tétel lenne a fizetendő tétel. Szóval, ezen még dolgozunk, hogy lehetne ezt kivitelezni, működtetni. 

Még gyorsabb magzsola, mobilon is.

Az utóbbi években minden felgyorsult. Nem az időnk lett kevesebb, az mindig 24 óra naponta. Inkább sokkal több információ ér bennünket naponta, így az egy döntésre jutó idő lett rövidebb. Igen, vagy nem? Érdekel, vagy nem? Megveszem, vagy nem? A weben is érvényes ez - ami nem töltődik be gyorsan, főleg telefonon, az lemarad, nem működik. Ezen a részen azért van mit dolgoznunk. Egy kattintás, sokszor több háttérfolyamatot is elindít, ami persze a felhasználót nem érdekli, gyors rendszert vár, ami hatékony, intuitív, és döccenés nélkül, jól működik. Szóval  mi is gyorsulunk, mint egy versenyautó. 

Összegezve, bőven van mit csinálnunk, hogy megőrizzük eddig vásárlóink bizalmát. Igen, ez is az egyik nem titkolt célunk, hogy ne csak egyszer vásárolj tőlünk, hanem rendszeresen. Ehhez pedig a fentieket kell tökéletesítenünk, fejlesztenünk. De ez egyben inspiráció is nekünk, részünkre. Nincs lazsálás, és mi, a csapatunk meg is tudja ezt csinálni.

Köszönöm, hogy mindezt elolvastad:

Kalocsai Sándor