Csak bejelentkezett felhasználóinknak érhető el.

Magzsola

Kesudió - mag az alma végén

2018-01-15 22:21:13 Cimkék: antioxidáns | vegán | olajos mag | kesudió

Csak az elmúlt évtizedekben vált itthon elérhető áruvá és az egyik legkedveltebb olajos maggá -  a kesudió.

A termék 75 vásárlói vélemény alapján a max. 5-ből 4.8 pontot kapott. Kíváncsi ki mit írt?

pisztáciával és a mangóval rokon kesudió Brazíliában őshonos. Ott ma is termelik, de onnan került kalandos utakon, főleg a holland kereskedők által Indiába, ami ma a kesudió legnagyobb exportőre.

A kesufán, ami 10-15 méter magas is lehet, kesualma terem, ez Magyarországon teljesen ismeretlen.

A termesztő országokban ezt is fogyasztják: C-vitaminban gazdag termés, készül belőle lekvár, zselé és szirup, bor.

Az általunk ismert kesudió ennek az almának az alján nő. A nyers mag még mérgező, a feldolgozás során azonban olajban úsztatva vagy iparilag forró levegővel megpörkölik, így válik emberi fogyasztásra alkalmassá. 

A kesudió nagyon gazdag ásványi anyagokban, rostokban, fehérjében és telítetlen zsírsavakban. Tavaly a The American Journal of Clinical Nutrition folyóirat megvizsgálta az olajos magvak fogyasztása, és az egészségügyi állapot közötti összefüggéseket:

Következtetésük szerint azok közül, akik sokat fogyasztanak belőlük, sokkal kevesebben halnak meg szív- és érrendszeri betegségekben, illetve úgy általában, bármilyen betegségben. 

Magas a cink- és a vastartalma, ezért is nagyon ajánlott vegetáriánusoknak. Sok benne a magnézium, ennek köszönhetően jótékonyan hat a magas vérnyomásra,

A kesudió fogyasztásával jó eséllyel elkerülhető az időskori memóriazavar. 

Ebben az olajos magban kevesebb a zsír, mint a többi diófélében. Sőt, a benne található olajsav nagyon fontos tápanyag szívegészség szempontjából. 

A benne található cink elősegíti a sebek gyorsabb, hatékonyabb gyógyulását, valamint serkenti az agy működését, vastartalma fokozza az ellenálló képességet és enyhíti a menstruációs fájdalmakat.

Magnéziumtartalma idegnyugtató hatású, míg káliumtartalma a szívbetegségek és a magas vérnyomás ellen óv meg. Gazdag kalciumban, ezért segít megelőzni a csontritkulást. A kesudió természetes jódforrás, mely segíthet megelőzni a jódhiányból eredő betegségeket.

Kiemelkedő B-vitamin tartalma is, található benne többféle, B2-, B3-, és B6-vitamin is, melyek segítenek az idegek megfelelő működésében, valamint az étvágyat is szabályozzák.

Emellett fehérjében és telítetlen zsírsavakban gazdag, utóbbi csökkenti a keringési megbetegedések kockázatát.

Fogyókúrázóknak is kiváló, hiszen egyáltalán nem tartalmaz koleszterint, sőt még teltségérzetet is kelt a fogyasztása. Fogyaszthatjuk magában is, de salátákban és zöldséges ételekben is remekül helyt áll. Arra azonban érdemes figyelni, hogy a kesudió allergiás reakciót válthat ki, úgy mint a levele, olaja és a kérge.

Aki erre nem allergiás, napi egy maréknyi kesudió fogyasztásával sokat tehet egészsége természetes megőrzéséért.

Forrás: Itt és Itt


Olvasna még ilyesmit? Nézze meg a többi bejegyzést is.

EZEKET OLVASTA MÁR?

Olajos magvak, gluténmentes lisztek - és az avasodás

2017-08-16 08:59:35
Olajos magvak, gluténmentes lisztek - és az avasodás

Én személy szerint nagyon szeretem ezeket az egészséges ropogtatnivalókat. Pirítva meg különösen.

Tartósítószert nem tartalmaznak, ellenben majdnem mindent, ami kell az élethez. 

Aszalt gyümölcsök és a tartósítás

2017-10-30 13:46:44
Aszalt gyümölcsök és a tartósítás

Az aszalás,mint természetes tartósítási eljárás nagyon kevés háziasszonynak jut eszébe, csak ősszel télen kerül elő azoknál akik szeretik.

Mondja el a véleményét


Az ÁRLISTA letöltéséhez kérjük adja meg e-mail címét.
WG