Kérdésed van? Hívj fel H-P 8:00-16:00
blog

Kényszerből ne vásároljon!

Kalocsai Sándor
Kalocsai Sándor
2016.12.11 19:13
Kényszerből ne vásároljon!

A következő írással kapcsolatban néhányan gondolhatják: mit moralizál itt ez a kereskedő, ő is csak el akar adni, mi ez a maszlag?

A következő írással kapcsolatban néhányan gondolhatják: mit moralizál itt ez a kereskedő, ő is csak el akar adni, mi ez a maszlag?

Igen, én is, mi is foglalkozunk online marketinggel, működtetünk egy hírlevelező szoftvert, és megpróbáljuk kitalálni, mi kell a vásárlónknak? Kik is a vásárlónk?

Amikor oldalunk három és fél évvel ezelőtt elindult,  így határoztuk meg az ideális vásárlót, a célcsoportunkat: 35 feletti, tudatosan gondolkodó, és vásárló, főként nő, akiben van odafigyelés, empátia. Pozitív gondolkodású, nem a kákán is csomót kereső, és nem rosszindulatú.

Saját maga is főz, süt, és nem nagyon néz tv-t, és nem hallgat (vagy csak keveset) kereskedelmi rádiót. Tehát gondolkodik, és dönt.

Nos, azt gondolom, sikerült ezt a réteget megtalálni, sok visszatérő, törzsvásárlónk van, és persze, vannak újak, és vannak lemorzsolódók is. Nem vagyunk tökéletesek, de törekszünk az elnyert bizalmat megszolgálni. Vannak hibák is, és a csomagszállító cég sincs néha a helyzet magaslatán. Azonban ez mind orvosolható, ha beszélünk/levelezünk erről.

Első vásárlás után küldünk egy levelet, amiben véleményüket kérjük, milyen volt az érzésük velünk kapcsolatban? Javarészt jó véleményeket kapunk, de néha azért van hideg zuhany is.

És itt a dilemma: létezik-e olyan marketing, amit nem zaklatásnak, zavarásnak vesznek vásárlóink, érdeklődőink? Tudom, sokszor nem is annyira velünk van a gond, hanem az egész nappal, a napközben történt feszültségekkel, illetve annak következményivel. Ilyenkor jómagam is hamarabb reagálok, általában rosszul.

Szóval, küldünk ajánlatokat, krediteket, emlékeztető leveleket, akciós ajánlatokat, és persze, szeretnénk, ha több feliratkozónk, érdeklődőnk, és visszatérő vásárlónk lenne.

Így most arra kérem Önt, hogy bármilyen furcsán is hangzik, ne vásárolja meg azt, amire nincs szüksége, csak olcsóbb, vagy csak azért teszi a kosarába, hogy vegyen valami, ezen is legyen már túl! Ha ennyi az indok, nem is biztos, hogy kell ez Önnek.  Ha így, amikor megérkezik a csomag, nincs benne öröme, sajnos, velünk lesz gondja, hozzánk kapcsolódik majd valami nem jó érzése.

Most vasárnap délután is látom, hogy kígyózó kocsisorok tartanak a városszéli bevásárlóközpontok felé. Igen, tudom, sokan most kaptak fizetést, és most vásárolnak be az Ünnepekre. De tapasztalatból tudom, hogy a kényszerű, mechanikus vásárlásban nincs öröm, nincs meg benne az, amiért azt valójában tesszük.

kényszeres vásárlás, bevásárlókocsi - magzsola.hu

Én nagyon bízom abban, hogy úgy alakítottuk ki választékunkat, hogy termékeink hozzájáruljanak az egészség megőrzéséhez, vagy segítsék azt. Ha még finomak is, az se baj! :-) Sőt, írásainkkal, receptjeinkkel még inkább szeretnénk, ha a nyájas olvasó jobban megismerne bennünket.

És annak is örülök, hogy egyre többen látogatnak el oldalunkra, és persze, mi is pénzt akarunk ebből keresni. De nem vicsorogva, hanem, ha lehet, némi eleganciát is bele szeretnénk vinni.

Szóval, döntsön és vásároljon okosan.


Olvasna még ilyesmit? Nézze meg a többi bejegyzést is.