Kérdésed van? Hívj fel H-P 8:00-16:000               tel:+36209278610

blog

Kesudió - amit eddig nem tudtál róla

kesudió
tartósítószer mentes
egészség
Szűrés törlése
Kalocsai Sándor
Kalocsai Sándor
2022.09.19 19:39
Kesudió - amit eddig nem tudtál róla

Képzeld el, hogy csak egyféle magot ehetnél a következő két hétben, mi lenne az? Szerintem a kesudió (anacardium occidentale). Hogy miért gondolom ezt? Mivel ez az egyik legkedveltebb mag - ma, Magyarországon. Ízlésekről kár vitatkozni, lehet, hogy te jobban szereted pl. a pirított mandulát.

Az elmúlt köztel tíz év tapasztalata szertint vásárlóink elsöprő többsége igencsak szereti ezt az egészséges magocskát, népszerű termékeink közé tartozik. Korábban már írtam egy cikket azzal kapcsolatban, miért drágult meg ez a termék, olvastad már? 

Kesudió - nem csak finom, egészséges is!

A kesudió fán terem a kesualma - a mag pedig, ebből a kocsányából, általában 2-4 cm közötti cm-es mag, vagy más néven, áltermés. Tudtad, hogy eredetileg Dél-Amerikából, konkrétan Braziliából származik? Ez az egyik legnépszerűbb, ehető diófajta - az egész világon!

A kesudió vese alakú dióféle, amely különösen gazdag növényi fehérjében, sok benne az ásványi anyag, értékes K-vitamin, B2 B3 B6 vitaminok, magnézium, ráadásul elég sok egészséges növényi zsírt is tartalmaz.

Kesudió, natúr, vagy pörkölt nassolnivaló

A kesudiót a termelők enyhén megpirítják, mivel nyersen mérgező lehet. A kivont kesudióolajat műanyag gyártására használják fel.

Ezt a magot elsősorban rágcsálnivalóként, hozzávalóként használják az éttermekben. Különösen a keleti konyha használja előszeretettel.

A kesudiót gyakran használják desszertekben és fagylaltokban az élelmiszer- és italgyártásban. A kesudiónak számos egészségügyi előnye van, például csökkenti a vér koleszterinszintjét, a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát, Antioxidáns hatású, így segíti leépíteni a rákos sejtek hatását, és elősegíti az egészséges agyműködést is.

A kesudió iránti kereslet jelentősen megnőtt a világjárvány után, mivel az emberek - már aki -több egészséges nassolnivalót fogyasztanak.

15 előnyös hatás és a kesutej készítése.

Franciául noix de cajou, németül casa hewnuss néven ismerik.

Vietnam mennyiségét tekintve a világ legnagyobb kesudió exportőre.

Az ország párás trópusi éghajlati viszonyai és a nagy mennyiségű termékeny vörös talaj tökéletes feltételeket biztosít a kesudió termesztéséhez. Ezen túlmenően a kormány támogatja további, nagy terméshozamú ültetvények létrehozását.

Ezek az intézkedések elősegítik a termelők azon törekvéseit, hogy a jelenlegi termelést a jobb agrártechnológiák alkalmazásával, a magasabb hozam biztosítása érdekében Vietnamot a kesudió legnagyobb exportőrévé tegyék.

Ezenkívül az iparág teljes automatizálása és az új technikák bevezetése arra késztette a dél-kelet ázsiai államot, hogy a legkiválóbb minőségű, mégis, kedvezőbb árú kesudiót kínálja a világpiacon.

Kesudió - előnyök és hátrányok.

Bár Vietnámban még gyerekcipőben jár a fair trade kereskedelem, a nyugati és amerikai fogyasztók kifejezetten támogatják az ilyen gazdálkodásból származó kesudiót. Ezt felismerve, egyre inkább megbecsülik a termelők munkáját, és segítik, támogatják oktatásukat, és a fenntartható gazdáslkodás megvalósítását is.

Alma a mag végén.

Szív, spermiumszám - számos egészségügyi előny!

A kesudió rendszeres fogyasztásának előnyei a szív, és az egész érrendszer egészségének megőrzésétől és szabályozásától a vérképzés elősegítéséig, az egészséges és ragyogó bőr megőrzéséig, sőt a termékenység javításáig terjednek mind a férfiak, mind a nők esetében.

A realitve magas kalóriatartalom mellett a kesudió esszenciális zsírsavakban, A-, E- és K-vitaminban, ásványi anyagokban, például rézben, magnéziumban és cinkben, fehérjékben és szénhidrátokban is gazdag. Mivel tápanyagdús, ezek a diófélék egészséges kiegészítői lehetnek a napi étrendnek.

  • Javítja a szív egészségét: A kesudió rendkívül jótékony hatással van a szív egészségére. Mivel gazdag antioxidánsokban és zsírsavakban, a kesudió erősíti az ereket és fokozza a vörösvértestek termelését. Ez a dió segít csökkenteni a magas koleszterinszintet, és javíthatja a magas vérnyomás tüneteit is. Gyulladáscsökkentő tulajdonságai segítenek megvédeni a szívet bármilyen betegségtől.

  • Segítség a cukorbetegség tüneteti ellen: A kesudió gazdag egészséges telítetlen zsírokban és ásványi anyagokban, például magnéziumban, káliumban és argininben. Ezek segítenek a vércukorszint szabályozásában. Mivel azonban a kesudió magas kalóriatartalmú, javasolt a cukorbetegeknek csak napi 3-4 db kesudió fogyasztását korlátozni.

  • Immunrendszer erősítése: tele van antioxidánsokkal és esszenciális ásványi anyagokkal, például cinkkel és vitaminokkal, amelyek erősítik az immunitást és megvédik a szervezetet a fertőzésektől és gyulladásoktól.

  • Erősíti a csontokat is: Ez a dióféle az alapvető tápanyagok erőműve, ami kollagént és rugalmasságot biztosítanak az izmoknak és erősíti a csontokat is.

  • Az agyfunkciók erősítése: A kesudió fogyasztása által biztosított rendszeres zsírsav-ellátás elősegíti az agyműködés élénkítését, és véd az időskori demencia tüneteitől is.

  • Növeli a férfiak termékenységét: a kesudió tele van cinkkel, ami elengedhetetlen az egészséges spermium termelődéséhez, azaz, növeli a termékenységet. A kesudió rendszeres fogyasztása segít a testsúly és a cukorbetegség szabályozásában is.

Kesudió - tények. melyeket tudnod kell.

A kesudió tényleg segít a fogyásban?

Azok, akik szerényen és rendszeresen fogyasztanak diót, gyorsabban fogynak, mint azok, akik azt teljesen elutasítják. A kesudió és más diófélék gazdagok Omega 3 zsírsavakban, amelyek elősegítik az anyagcsere felgyorsítását és a zsírégetést.

Mivel egészségesek és hosszabb ideig telítettek maradnak, a dió csodálatos nassolnivaló a fogyni vágyók számára is. Szóval, tényleg segít a fogyásban. Hogyan valósítsd meg ezt a gyakorlatban, a mindennapi táplálkozásban? Tegyél néhány szem kesudiót például a tésztaételekbe, salátákba.

Így nem áll fenn annak a veszélye, hogy egyszerre megeszed az egész zacskónyi kesudiót. Kezeld egyfajta kincsként - csak apránként!

Kontroll alatt tartja a vércukorszintet.

Szakértők szerint a kesudióban jelentős mennyiségű esszenciális növényi zsír, értékes magnézium, a csontok fenntartásához elengedhetetlen kálium és arginin található. Mindezek az alapvető tápanyagok hasznosak a vércukorszint szabályozásában. Ugyanakkor érdemes figyelembe venni, hogy eléggé magas a kalóriatartalma. Ehhez korlátozott mennyiségben fogyasszon kesudiót.

Jó neked a kesudió?

Kesudió kalória tartalma 553 kcal /100 g 

Drágább lesz a kesudió - mi ennek az oka

Származási hely: India, Vietnám

Tápanyagtartalom 100 g termékben:

energia:kJ/kcal 2369/565

fehérje: 18 g

zsír: 47 g

szénhidrát: 27 g 

élelmi rost: 3,5 g