Csak bejelentkezett felhasználóinknak érhető el.

Magzsola

Őszi zöldségek, és gyümölcsök

Zöldségek és gyümölcsök októberben - A sütőtöktől a karfiolig:

Bár már javában tart az ősz, nem kell lemondanunk a friss zöldségekről és gyümölcsökről sem, hiszen van, ami még csak most érik! Cikkünkben összegyűjtöttük azokat, amelyeknek októberben kezdődik a szezonja! Én a sütőtök és a kelbimbó nagy rajongója vagyok, és már alig várom, hogy készíthessek belőlük valami finomságot!

Dió

A dió az egyik legegészségesebb csonthéjas, tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Legfontosabb összetevője az Omega-3 zsírsav, amelynek hála csökkenti a koleszterinszintet és a szívbetegségek kialakulásának kockázatát. Fontos tudni, hogy könnyen megavasodik, így ha megpucolva vásároltuk, akkor zacskóba téve, hűtőben tároljuk. Sütemények népszerű hozzávalója, de akár salátákhoz is adhatjuk, most ráadásul, akciósan is megvásárolható:

dióbél ‹=dióbél

Gesztenye

Jó hír, hogy lassan indul a szelídgesztenye-szezon is! Az őszi finomság többek között B-, C- és E-vitaminban, valamint magnéziumban, káliumban és vasban is gazdag (csontritkulás, vérképzés). Elsősorban sült formában fogyasztjuk, de igen népszerű a belőle készült desszert, a gesztenyepüré is.

Ajánlom figyelmedbe a gesztenyelisztet, illetve ITT olvasható, letölthető, nyomtatható egy kipróbált, liszt és cukor nélkül készült tuti GESZTENYETORTA receptje

gesztenyetorta ‹=gesztenyetorta

Sütőtök

Az ősz egyik legjobb része a sütőtökszezon! Amerikából származik, de már Európában is nagy népszerűségnek örvend. Nagyon magas az A- és C-vitamintartalma, és kiváló antioxidáns. Édeskés ízének szinte lehetetlen ellenállni. Ha szeretnénk sütve fogyasztani, de nem szeretnénk sokat bajlódni vele, ne aggódjunk: csak daraboljuk fel és tegyük be a sütőbe! Akár köretnek is kiváló, de nagyon finom a belőle készült krémleves is.

Tökmagkrém

Hántolt tökmag, prémium

Tökmagolaj

sütőtök ‹=sütőtök

Alma:

Egyik legismertebb gyümölcsünk, szerte a világon termesztik, fogyasztják a több ezer fajta valamelyikét. Az alma becsét, jó hírét, a gyógyító erejébe vetett ősi hitet jelzi az is, hogy több nép mitológiájában is szerepel.A rózsafélék családjába tartozó almafa minden kontinensen megtalálható, több mint hétezer fajtáját ismerik. Leginkább a mérsékelt éghajlati övben termesztik, Európából a világtermelés fele származik. Magyarországon Szabolcs-Szatmár-Bereg és Zala megye a leghíresebb almatermelő vidék, de egy-egy almafa majd minden szőlős- és házi kertben megtalálható. A statisztikák szerint fejenként évente 23 kg almát fogyasztunk el. A "népszerűségi listán" még mindig vezet a jonatán, de a golden és az idared, idagold, valamint a starking és a zöld alma is előkelő helyen áll a fajták között. én pl. a kicsit savanykásabb Granny Smith-et kedvelem. Vitaminjai: A-, B-komplex, C-vitamin, falvonoidok, antioxidánsok. Ásványi anyagai: kálum, kalcium, vas, magnézium, cink., értékes rostanyaga a pektin. Érdemes ezt is, mint minden gyümölcsöt, étkezés ELŐTT enni, hiszen így előkészíti a gyomrot a további ételeknek. Sajnos, rossz szokás, hogy étkezés után kínálják a gyümölcsöt, úgy könnyen savadosást okozhat.

Receptajánló: gluténmentes almás-fahéjas palacsinta

alma ‹=alma

Szilva:

A szilvának rengeteg jótékony hatása van:

1. Rostokban gazdag: érdemes minden nap fogyasztani, mert így megelőzhetjük a székrekedést. Emellett a szilva segíti a jótékony baktériumok fejlődését, tisztítja a májat.

2. Enyhe gyomorhajtó: a szilvában van egy anyag, ami segíti a víz kiválasztását, így sokat fogyasztva belőle beindítja a hasmenést, és véget vet a székrekedésnek. A szilvában lévő magnézium szintén enyhíti a székrekedés panaszait.

3. Aktiválja az emésztő enzimeket: nagyon sok A-vitamint, káliumot és más ásványi anyagot tartalmaz, ezek pedig aktiválják az emésztő enzimeket, így beindítják a bélrendszer tisztulását.

Nálunk a legnagyobb mennyiségben eladott aszalt gyümölcs, kiváló lekváralapanyag, sütitöltelék, de hidegebb időkben, göngyölt húsokba is felhasználható.

Recept: Ínyenc májpástétom aszalt szilvával

szilva ‹=szilva

Kelbimbó

Ősz második felében már kapható a kelbimbó is. Íze hasonló a kelkáposztáéhoz, de annál valamivel lágyabb. Talán kissé elhanyagolt zöldségről van szó, pedig aprócska mérete ellenére igen gazdag vitaminokban. Gyulladáscsökkentő és immunerősítő hatása is van, fogyasztása jót tesz  alegyengült, beteg szervezetnek is. Felhasználási formája is változatos, tepsis fogások fontos összetevője lehet, de tehetjük levesbe is vagy készíthetünk belőle natúr köretet is, pici sóval.

kelbimbó ‹=kelbimbó

 

Brokkoli

A karfiol rokona a brokkoli, amely igazi vitaminbomba, tele van A- és C-vitaminnal. Elkészítése nagyon egyszerű, csak pár percig kell párolnunk és máris fogyasztható állapotba kerül. Készíthetünk belőle rakott fogásokat, de köretként és krémlevesként is isteni. Bár nem sokáig áll el, betehetjük a mélyhűtőbe, így később bármikor elővehetjük, ha szükség van rá. Figyelem! Vannak akiknél fogyasztása puffadást, felfúvódást okozhat.

brokkoli ‹=brokkoli

Karfiol

Népszerű zöldség a karfiol, amelyhez szinte egész évben hozzájuthatunk, de igazi szezonja tulajdonképpen ősszel van. Gazdag C-vitaminban, de azért legyünk egy kicsit óvatosak vele, hiszen rostjai miatt puffadást is okozhat. Nagyon finom a belőle készült krémleves, de rakott ételek remek alapanyaga is lehet. A lejobb ha nyersen rágcsáljuk, így minden értékes, növényi hatóanyaga jól hasznosulhat szervezetünkben.

karfiol ‹=karfiol

Köszönöm figyelmét, ajánlom Önnek receptjeinket, melyekben a fenti alapanyagokhoz is ötletet kaphat.

EZEKET OLVASTA MÁR?

Szeretem zöld ételeket (?)

2017-09-03 17:37:03
Szeretem zöld ételeket (?)

MInt amolyan, a táplálkozásán folyamatosan hangoló/ változtató/jobbító személy, én is tudom, és hiszem, hogy a zöld színű ételek, élelmiszerek igen jó hatással vannak rám.

Fél-paleo lenmagos pogácsa project

2013-09-08 22:31:20
Fél-paleo lenmagos pogácsa project

Nekiugrottam egy kis hétvégi sütinek, saját alapanyagokból. Nem vagyok az a nagyon nagy sütőmester, inkább érzésből csinálom, mint receptből. A cél - ehető pogácsa, egészségesen. Mivel ez egy alapvetően egy könnyebb tésztájú valami, teljesen glutén (sikér)mentesen nehezen elképzelhető/elkészíthető. Ezért a szitába fele BL-55 finomlisztet, lenmaglisztet, és amarántlisztet öntöttem, és szitáltam át, kb. 50-10-40% arányban. ( a lenmagliszt elég barna, emmiatt úgy néz ki, mintha tepertős lenne, de nem :-))

Mondja el a véleményét


Az ÁRLISTA letöltéséhez kérjük adja meg e-mail címét.
WG